Tuesday, December 4, 2007

Bruce leverte varene - men manglet prikken over i'en

Bruce Springsteen & the E-street Band gjestet i går Oslo Spektrum. Det ble en kveld preget av rock'n roll og fullt trøkk. De eneste låtene han tok sjansen på å roe ned, var Magic og Devil's Arcade. Personlig synes jeg at han med fordel kunne roet ned tempoet flere ganger i løpet av konserten. Her er setlisten:

Radio Nowhere
No Surrender
Lonesome Day
Gypsy Biker
Magic
Reason To Believe
Jackson Cage
She's The One
Livin' In The Future
The Promised Land
Workin' On The Highway
Tunnel Of Love
Cadillac Ranch
Devil's Arcade
The Rising
Last To Die
Long Walk Home
Badlands
----------------------
Girls In Their Summer Clothes
Santa Claus Is Coming To Town
Born To Run
Dancin' In The Dark
American Land

Bruce var ikke helt frisk i går. Da er det godt å ha bandmedlemmer som Nils Lofgren, Clarence Clemonce, Max Weinberg og Soozie Tyrell. De er utrolig dyktige musikere. Totalt holder det til et terningkast med 5 øyne. Innholdet kunne vært bedre, men det innholdet som er, gjør gjengen bra! Det koker under Badlands og Born to run. Når Clarence er nissefar under Santa Claus is coming to town blir det også stor stemning. For meg skiller det seg ut tre sanger. Mitt ønske på forhånd, No surrender, kommer tidlig. Den helt rolige versjonen av Magic, der Bruce og Soozie synger duett, synes jeg også er av høy kvalitet. Videre fikk jeg gåsehud på She's the one. Så det mangler ikke på høydepunkter. Likevel savner jeg Bruce ved pianoet, med låter som The Promise og Incident on the 57th Street. Det ville ha vist det store spekteret denne mannen har. Kanskje han ikke har behov for å bevise noe mer, og det politiske budskapet går gjennom konserten som en rød tråd. Så til tross for et litt skurrete lydbilde, hvor det til tider er vanskelig å få med seg hva Bruce synger, er det hele allikevel en stor opplevelse!

4 comments:

Anonymous said...

One mans coffee is another mans tea

Anonymous said...

Enig i det, men det ble kanskje til tider litt mye kaffe... Selv om kaffe smaker godt,så er det greit med te innimellom.

Anonymous said...

Det jeg mener er at hvis alle skulle få akkurat de sangene de ønsker så måtte Bruce fortsatt ha stått på scena.

Anonymous said...

hvilke sanger han spiller er irrelevant her egentlig. jeg mener bare han kunne variert mer på tempo og trøkk...det ble veldig mye gitarsoloer og saksofonsoloer. misforstå meg rett, for det er jævlig bra. men kanskje ikke på alle sangene...? husk at han fikk en 5'er av meg. det er ganske så bra det...:)